Frakt- og kjøpsbetingelser

Rask og trygg handel i Norsk nettbutikk med lager i Fredrikstad!

Radiobutikken.no er en NORSK nettbutikk med fysisk butikk i Fredrikstad. Vi sikter mot å ha den beste servicen, den raskeste ordrebehandlingen, de beste produktene, den største kunnskapen og de beste prisene.
Det er enkelt og trygt å handle i Radiobutikken.no, og du kan betale med kort, faktura, PayPal, betalingsutsettelse eller delbetaling. Vi følger alle norske regler mht forbrukerrett (kjøpsloven, angrerettsloven etc.) 95% av alle radioene i vår butikk er på lager og sendes samme eller neste dag. De som ikke er på lager er merket med beskjed om at det tar noen få dager ekstra å få den levert.

Du velger fraktmetode i kassen. Her er alternativene:

GRATIS FRAKT på alle ordre over 2000,- NOK

Pakken sendes som SERVICEPAKKE og kan hentes ut på nærmeste postkontor eller post i butikk.

LEVERING HJEMME PÅ DØREN HOS DEG

Der denne service er tilgjengelig, oppgis prisen i kassen.

 
SERVICEPAKKE 99,- 

Pris: 99,- (uansett hva du bestiller i Radiobutikken.no)
Pakken utleveres fra ditt nærmeste postkontor/post i butikk.
Du mottar hentemelding på SMS eller i postkassen

Gratis henting i Radiobutikken.nos fysiske butikk i KRÅKERØYVEIEN 2b, Glommen Brygge, Fredrikstad

Du kan hente pakken din mellom kl 0830 og 1600, mandag til fredag.
Du vil motta melding på epost når pakken er henteklar. Som regel er det samme dag.

 

Kjøpsbetingelser 

1. Legg varer i handlekurven 
Gå rett til det du leter etter eller søk i vårt utvalg. Du kan finne samme radioen i flere kategorier. Hvis du lurer på noe, ta kontakt. 

2. Ordrebekreftelse 

Etter at du har sjekket ut av vår nettbutikk er ordren bekreftet fra din side. Vi sender umiddelbart en e-post til adressen du har oppgitt. E-posten inneholder vår ordrebekreftelse til deg. Vi oppfordrer deg til å lese ordrebekreftelsen nøye og legge merke til om noe har blitt feil. Det skal ikke la seg gjøre, da vårt system er helautomatisk i ordreprosessen. Det du ber om er det du får! Men, ved ekstra kontroll avdekker du evnt feiltasting eller tekniske feil. Sjekk også at dine personlige opplysninger er korrekt og stavet riktig. Du mottar også mail med angrerettskjema og informasjon om sporingsnummer.

3. Betaling 

Radiobutikken.no benytter Klarna, og din betaling er et forhold mellom deg og dem

Klarna tilbyr våre kunder: 
VISA/MasterCard, Faktura, Del-betaling, betalingsutsettelse.
Vær klar over at for å bli vurdert for kredit, krevet Klarna at du oppgir ditt fødselsnummer. Vil du betale med kort, kan du velge å ikke oppgi fødselsnummer.

4. Avbestilling 

Du kan ikke avbestille varen etter at den er ekspedert på vårt lager. Vi etterstreber svært kort leveringstid for å imøtekomme våre kunders ønske om rask levering. Det vil i praksis si at i løpet av 12-24 timer etter at du har lagt inn din bestilling (mange ganger helt ned mot 1 time etter) vil din ordre være på vei til deg med Posten. For å avbestille en ordre må du logge deg inn med brukernavn og passord på DIN KONTO. Dersom ordren allerede er sendt må du evnt benytte angreretten dersom du ikke ønsker varen. Se eget punkt. 

5. Levering 

Vi benytter Posten for levering av din ordre. Du mottar e-post/SMS med informasjon om når pakken er sendt og når den kan hentes på ditt postkontor/post i butikk. (såfremt du har oppgitt mob nr / e-post). 

Kostnader 
Dersom du IKKE HENTER pakken din på posten, vil du bli avkrevd et gebyr på kroner 100,- PLUSS kostnaden for både forsendelse TIL deg og retur FRA deg til oss. Posten lar pakken ligge på vent på ditt postkontor/post i butikk i 14 dager før de retunerer pakken til oss. Du vil motta hentemelding og purrelapp ihht postens rutiner på stedet. Vi etterstreber 110% servicegrad og gjør alt vi kan for å holde kostnadene nede og fokusere på rett pris på produktene i vår butikk. For å få til dette må vi også slå ned på useriøse handler og varer som ikke avhentes. Gebyret på kroner 100,- SAMT kostnadene for frakt tur/retur ditt postkontor blir først innkrevd pr faktura som tilsendes elektronisk. Dersom den ikke betales vil den, uansett beløpets størrelse, bli sendt til inkasso og større utgifter påløper. Vi oppfordrer alle til å hente pakken sin innenfor postens hentefrist. Det burde være en selvfølge; det er jo en ny og flott radio inne i pakken!!!! Som du kan glede deg til å ta i bruk. KLARNAs økonomiske krav mot deg blir stående, selvom radioen sendes i retur fordi den ikke hentes.

Alle våre priser er oppgitt inklusive mva og eventuelle miljøgebyr. Det påløper ingen ekstra gebyr utover ordrens pris og frakt. Vi tar forbehold mot eventuelle skrive- og trykkfeil i spesifikasjoner, bilder og priser.

For frakt av varer til Svalbard kommer et ”Pristillegg Svalbard” på NOK 199.- (Postnummer 9170 til 9179) Dette blir fakturert i tillegg til kjøpesummen. Momsfritak for varer kjøpt til Svalbard skal avtales før kjøpet gjennomføres. 

Ved bestilling av varer over 35 kg må forsendelsen sendes med Bring. Ta kontakt for tilbud på pris på større kolli. Ved kampanjetilbud gjelder tilbudspriser så lenge annonsert vare er på eget lager. Forsøk på kreditkortsvindel eller bestillinger til andre uten dens samtykke vil uten unntak politianmeldes. 

Bestilling fra Norge: 
Du vil motta en ordrebekreftelse til din e-postadresse når ordren registreres og sendes. I tillegg vil du motta en leveringsbekreftelse med pakkesporing når varene sendes ut fra vårt lager. Husk å oppgi gyldig e-post adresse og mobiltelefonnummer. Mobiltelefonnummer brukes av posten til å gi deg beskjed om at varen har ankommet postkontoret. 

Tomt på lager: 
Er et produkt tomt på lager, står det "UTSOLGT" i butikken. Radiobutikken.no vil til enhver tid gjøre sitt beste for å holde kunden oppdatert på siden om hvert produkts lagerstatus og leveringstid. Dersom vi, mot formodning er tomme for en vare som er bestilt, vil vi ta kontakt med kunden per e-post og informere om eventuelle alternative produkter eller antatt leveringstid for det bestilte produktet. Kontakt oss gjerne for leveringsinformasjon dersom du ønsker å bestille et produkt som er utsolgt.

Full retur- og angrerett: 
I henhold til angrerettloven kan alle varer kjøpt hos Radiobutikken.no returneres eller byttes innen 14 dager etter mottakelse. Forutsetningen er at varen og emballasjen er ubeskadiget slik at varen kan selges som fullgod vare til andre kunder. Du vil få refundert alt du har betalt til oss, det eneste du betaler er returporto. Vi refunderer kjøpsbeløpet når produktet mottas i retur, og senest innen 14 dager fra mottaksdato, ihht angrerettsloven. Radiobutikkens rutiner er oppdatert etter ny angrerettslov av juli 2014.
Du kan lese mer om dine rettigheter og plikter her: 
Forbrukerrådet>> 
Markedsføringsloven>>
Angrerettloven>>

Returretten gjelder ikke programvare/cd/dvd med brutt forsegling eller spesialbestilte varer som normalt ikke lagerføres hos Radiobutikken.no. Angreretten gjelder heller ikke "engangsbruks"-varer, som feks selvklebende artikler (feks glassklebeantenner som er tatt i bruk). 

Fremgangsmåte ved retur: 
Kontakt oss dersom du ønsker å benytte deg av angrerett eller garanti/reklamasjon. Ta kontakt via e-post: salg@radiobutikken.zendesk.com. Ved benyttelse av angreretten MÅ angrerettskjemaet som følger forsendelsen fylles ut. Husk å legge hele varen (inkl. software/strømadapter/manual/etc.) i orginalembalasjen og pakke den godt slik at hverken produktet eller embalasjen blir skadet i frakt. Ved garanti/reklamasjon må vi ha en detaljert feilbeskrivelse samt kopi av kvittering eller ordrenummer. Vårt reklamasjonsskjema må fylles ut og RMA-nummer må være tildelt før returen kan sendes inn. Du er selv ansvarlig for varen til den er oss i hende, så velg en sendingsmåte med sporingsnummer. Vi anbefaler at du bruker Norgespakken fra Posten. Forsendelsen skal skje kostnadsfritt for Radiobutikken.no. Pakker som er sendt i oppkrav vil ikke bli hentet ut. 

Garanti/reklamasjon: 
Vi gir 24 mnd. garanti på produktene vi selger med mindre annet er oppført. Ved næringskjøp er garantien på 6 mnd. Garantien dekker fabrikasjonsfeil. Garantien dekker ikke slitasjedeler som for eksempel batteripakker. Og ikke produkter som er "egenreparert". Vi dekker ikke egenpåførte skader som f.eks. sprengte høytalerelementer, cd/dvd laserdioder som ikke fungerer pga. smuss, dårlige plater, søling av drikke i utstyr. Selvklebende antenner ansees som engangsprodukter og når disse er bruk kan de ikke returneres. Radiobutikken.no sitt erstatningsansvar er i alle tilfeller begrenset oppad til varens fakturaverdi. Vi har ikke ansvar for skade eller tap som er en følge av varens videreanvendelse. Vi svarer ikke for driftstap, avansetap eller annet indirekte tap. Dersom du ønsker å reklamere må kvittering eller fakturakopi medfølge, samt en skriftlig forklaring. Denne gis i vårt reklamasjonsskjema. Avtales kostnadsfri retur, skjer dette med vår returlapp fra posten. Den tilsendes elektronisk. Radiobutikken.no har ikke ansvar for utskrift av denne. Har du ikke skriver slik at du får skrevet ut returlappen, må returfrakt uansett bekostes av kunde.
Retur av produkter for garanti/reklamasjon/service skal alltid avtales med oss på forhånd. 

Ved innsending av produkter som det ikke er feil på, eller feil som ikke dekkes av garantien, blir kunden belastet et servicegebyr på 150,- i tillegg til returfrakt. Dette bortfaller dersom kunden ønsker reparasjon av ikke-garantifeil. Slike reparasjoner avtales før de gjennomføres. Radiobutikken.no fremskaffer reparasjonskost.

Ta gjerne kontakt om det er noe du lurer på. 

Takk for at du handler hos oss!